Ekonomi

Türkiye’nin Berlin Büyükelçisi Şen: “2022’de ikili ticaret hacminin 45 milyar doları geçeceğini öngörüyoruz”

Türkiye’nin Berlin Büyükelçisi Ahmet Başar Şen, Almanya ile Türkiye arasındaki ikili ticari ilişkilerde büyük başarılar elde edildiğini belirterek, “Geçen yıl ikili ticaret hacmimizde 45 milyar doları aştığımızı öngörüyoruz.” dedim.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Uluslararası Sağlık Turizmi Sektör Meclisi, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) desteğiyle Berlin’de düzenlenen “Türkiye-Almanya Sağlık Turizmi Fuarı, Konferansı ve B2B Semineri”nin resmi açılışı ) Sağlık İş Konseyi ve Hizmet İhracatçıları Birliği. Şen, fuarda Türk firmalarını da ziyaret etti.

Fuarın açılışında yaptığı konuşmada Şen, Türkiye’nin Almanya’yı uzun yıllardır dost ve müttefik olarak gördüğüne değindi.

Almanya ile Türkiye arasındaki ikili ticari çıkarlarda büyük başarı sağlandığını ifade eden Şen, “Geçen yıl ikili ticaret hacminin 45 milyar doları aştığını öngörüyoruz. Ayrıca Almanya ile tüm uluslararası kuruluşlarda çok yakın ilişkilerimiz var. kuruluşlar, Batı dünyasının tüm kuruluşları, ister güvenlik ister ekonomik olsun, birlikte çalışıyoruz. Biz yakın müttefikiz ve yakın iş birliği ortağıyız.” dedi.

Almanya ve Türkiye’nin ortasında insan ilişkilerinin değerine dikkat çeken Şen, Almanya’da yaşayan 3,5 milyon Türk kökenli insan ve her yıl Türkiye’yi ziyaret eden Alman turistin bu insani ilginin değerli bir boyutunu oluşturduğunu, iş insanlarının genişleyebileceğini söyledi. onların işi bu insan çıkarlarıyla.

Şen, “Cumhurbaşkanımızın belirlediği hedefler çerçevesinde Türkiye’nin sağlık turizminde dünyanın ilk 3 ülkesinden biri olma hedefi var. Bu hedefe ulaşacağımıza bu fuarda bir kez daha şahit oldum ve inandım. bugün gördüğümüz canlılıkla el ele.” dedim.

“Almanya, Türkiye’nin sağlık turizminde ikinci sırada”

TOBB Uluslararası Sağlık Turizmi Meclis Başkanı Özgür Öztan da Almanya’nın Türkiye sağlık turizminde ikinci sırada olduğunu belirterek, gelişmiş ülkelerde bekleme sürelerinin uzaması, artan yaşam süresi ve sağlık hizmetlerinde artan maliyet baskılarının sağlık turizmini desteklediğine değindi.

Türkiye’nin sağlık sektöründe birçok ülkeye göre hizmet kalitesi, hizmete ulaşılabilirlik ve düşük maliyetli hizmet avantajına sahip olduğunu ifade eden Öztan, şunları kaydetti:

Türkiye-Almanya Sağlık Turizmi Fuarı, Konferansı ve B2B Semineri yarın da ziyarete açılacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu